sagasdiary.webblogg.se

Hejsan, vilket fint ansikte du har! Nu har jag ungefär 30 sekunder på att övertyga dig varför du ska läsa just min blogg... På detta ställe händer allt, man slängs kors och tvärs. Man är som tankarna i mitt lilla huvud. Du kommer förmodligen skratta och kanske gråta. Här kan du hitta allt från musik till konstiga krav som finns i samhället. Mitt namn är Saga och jag hälsar dig välkommen till min blogg!

Gör slut ! (?)

Nästan alla har haft ett sådant där förhållande som kan ha varit dåligt på olika sätt.
 
Kärlek på olika nivåer - Detta är det klassiska förhållande då personerna är olika kära i varandra. Ena skulle kunna ta en kula för den andra, medan den andra skulle kunna vara den som skjuter. 
Ingen uppmärksamhet - Förhållandet där ena är mer i centrum än den andra och den andra känner sig inte älskad längre för den syns knappt längre i sin partners "självupptagna" ögon. 
Ingen energi - Hen tar all energi och ger aldrig någon energi tillbaks, typ som parasiterna jag berättade om i ett tidigare inlägg.
Utdött - Ett förhållande som är bara tråkigt, man gör aldrig något nytt längre. Man har sina rutiner och glömmer varandra. Man är som levande zombies i detta förhållande och man kommer inte på en enda tanke varför man är i detta förhållande.
 
De orden jag tycker representerar ett härligt mysigt förhållande: Tillit, romantik, charm, skratt, överraskningar, långa samtal, leenden, mysiga kramar och trygghet.
 
Om du känner igen någon av dessa rubriker på dåliga förhållanden prata med din partner, berätta hur du känner.
De kanske känner likadant eller har känt sig blinda för de har inte vetat något. De kanske vill försöka ändra på detta, alla förtjänar ändå en andra chans. Men om ingen ändring sker kanske du ska tänka tanken "vill jag stanna i det här förhållandet eller förtjänar jag bättre?"
 
Kram Saga♥